1.5.2023
Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål om de nye medlemskort, der blev introduceret den 1. maj 2023.
Er det en permanent løsning?
Nej, vi kører lige nu en testperiode fra 1. maj til 1. august.
Vi vil i løbet af juli måned evaluere på vores oplevelser.
Skulle det ikke være plastikkort?
Det var den oprindelige tanke. Som nævnt på generalforsamlingen var der meget vi ikke kendte til på daværende tidspunkt. Denne model giver mulighed for at spare foreningen for ca. 10.000kr i indkøb af diverse udstyr samt løbende udgifter allerede fra dag et. Derfor vælger vi at prøve denne løsning.
Jeg vil/kan ikke bruge en smartphone!
Det er helt OK. Du har stadig mulighed for at printe medlemskortet via den nye medlemsportal. Dette kort fylder ca. det samme som et kreditkort.
Skulle medlemskortet blive slidt, gå i stykker eller på anden vis blive væk, så kan der altid printes nyt.
Kan jeg bruge mit nuværende medlemskort?
Ja, dit nuværende kort er gyldigt indtil dets udløbsdato. Herefter overgår det til det nye.
Må man bruge sin telefon i foreningen nu?
Nej, det er som udgangspunkt stadig ikke tilladt. Du må alene bruge det til at vise dit medlemskort i baren på en medlemsaften. Efterfølgende skal du pakke mobilen væk.
Må man bruge mobilen i baren?
Du skal have forberedt dig inden ankomst, så du hurtigt og uden unødig brug af mobilen til andet end at præsentere medlemskortet kan vise dette, når barvagten betjener dig og har givet dig lov til at vise kortet.
Sørg derfor for, at din mobil er lydløs og lad være med at bruge den til andet end dit medlemskort. En barvagt kan bortvise dig for anden brug af mobilen.
Må man bruge mobilen, når man bruger besøgsaftaler?
Du skal altid følge den enkelte forenings regler på området. Derfor kan det være nødvendigt at printe dit medlemskort før du ankommer til foreningen. Kontroller med foreningen før du ankommer.
Hvordan skal vi som interessegruppe kontrollere kort?
Der kommer særskilt information til alle grupperne via gruppekoordinatoren.
Hvad sker der hvis folk filmer eller tager billeder?
Det er et brud på flere af vores regler. Det kan betyde klagesag og i sidste ende eksklusion.
Har vi erfaring med brug af mobiler?
Ja, vi havde igennem coronaperioden behov for at kontrollere coronapas på mobiler i foreningen. Det er den erfaring vi også kommer til at bruge her.
Jeg vil gerne have det nye kort, kan jeg det?
Ja. Følg instruktionerne fra Kartoteksføreren i den mail du modtog.
Ønsker du at have kortet via app, så skal du hente app’en via App Store og logge ind.
Ønsker du at printe kortet, så skal du logge ind via medlemsportalen og printe det.
Jeg har ikke en printer. Hvordan får jeg mit papirkort?
Du er velkommen til at komme ned i baren og få printet dit kort.
Hvordan kommer jeg på medlemsportalen?
Du kan tilgå portalen her: https://3756.foreninglet.dk/memberportal/login